Elektrotehničar multimedije

Posted on Posted in Četvrti stepen

Multimedija predstavlja savremen oblik izražavanja kombinacijom slika, animacija, zvuka i videa. Multimedijalni sistemi se sastoje od hardverskih i softverskih komponenti za izradu multimedijalnih sadržaja u audio i video produkciji, oglašavanju, web dizajnu, multimedijalnim prezentacijama.

Osnovni cilj smera elektrotehničara multimedije jeste da učenici steknu osnovna znanja iz oblasti audio i video tehnike i multimedija i da ta znanja primene u praksi. Svi stručni predmeti sastoje iz tri dela: teorije, laboratorijskih vežbi i praktične nastave. Nastavne teme koje se obrađuju na časovima teorije dodatno se utvrđuju na laboratorijskim vežbama a stečeno znanje se praktično primenjuje u RTV servisima i televizijskim studijima.

Iz oblasti audio tehnike obrađuju se teme kao što su: mikrofoni, zvučnici, slušalice, ozvučavanje, načini snimanja zvuka, audio pojačavači, studijska tehnika, CD plejer…. Laboratorijske vežbe se odrađuju u opremljenim laboratorijama,  savremenim mernim instrumentima i alatima (oscoloskopima, frekvencmetrima, digitalnim unimer-ma, analizatorima spektra itd.) i odgovarajućim maketama i uređajima. Iz oblasti video tehnike obrađuju se teme kao što su : radio i TV prijemnik, video-rekorder, digitalne kamere, telekino, TV studio, video režija, satelitska i kablovska televizija, reportažna kola, video nadzor. Laboratorijske vežbe se, kao i u audio tehnici, obavljaju u dobro opremljenim laboratorijama sa savremenim mernim instrumentima i uređajima.

Iz oblasti multimedija učenici će steći osnovna znanja i sposobnosti za primenu  savremenih softverskih alata za kreiranje animacija i obradu video signala, izradu WEB stranica na internetu. Vežbe se obavljaju na računarima uz primenu digitalnih foto aparata i kamera.

Praktična nastava se u prve dve godine obavlja u školi gde će učenici naučiti sve o izradi štampanih pločica,primeni lemilica,vakuum pumpica i ostalih elektronskih alatki.U trećoj i četvrtoj godini praktična nastava se obavlja u servisima i TV studijima gde učenici primenjuju  znanje stečeno u školi.

Učenici će takođe biti osposobljeni za pravilno korišćenje i održavanje digitalnih audio i video uređaja, moći će da se uključe i u sve poslove interne, satelitske i kablovske televizije, kao i u različite oblasti primene audio i video uređaja (video nadzor, elektronska kontrola i obezbeđenje i slično ). Pored svega navedenog,nastavnim planom i programom predviđeno je sticanje znanja iz oblasti računara i telekomunikacija što omogućava širok spektar zanimanja i povećava mogućnost zapošljavanja.